Afscheurverzen 001

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             
De tuinscheurkalender 2011 is een literaire kalender vol tuintips, recepten en gedichten, met op elke pagina de zon- en maanstanden van de betreffende dag.
Tussen een bonte schakering gedichten van bekende en minder bekende schrijvers als Martin Bril, William Wordsworth, Staring, Herman van Rompuy, Tsjechov, Midas Dekkers en Jan Wolkers, zijn ook twee van mijn haiku’s opgenomen, afkomstig uit de gedichtencyclus
Seizoenen.
De haiku’s zijn onderdeel van een gedicht dat bestaat uit vier coupletten en zijn te vinden op de pagina’s 28 februari en 15 maart.
De kalender is via Internet en in boekhandels verkrijgbaar.

schutblad Tuinscheurkalender 2011

De eerste haiku kan vandaag worden afgescheurd.

kalenderblad Tuinscheurkalender 2011

heimwee naar winter
tart verlangen naar lente
prikkelt de neuzen 

© Ingrid van den Bergh

Over ingridvandenbergh

In mijn blog deel ik graag mijn passies met anderen. Passies op het gebied van schrijven, taal en beeldende kunst. Soms raakt de inhoud aan gevoelens en gedachten van anderen en ontspinnen zich dialogen die mij bij het schrijven niet voor ogen stonden. Ik vind dat boeiend en laat het graag gebeuren.
Dit bericht werd geplaatst in literatuur, vk-bloggers en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

21 reacties op Afscheurverzen 001

  1. Johan zegt:

    Gefeliciteerd met de publicatie. Heimwee naar de winter? Ik niet hoor!

    Like

  2. Dankjewel, Johan. Het heimwee zit ‘m vooral in heimwee naar de kale bomen. Ik houd ervan om de structuur van een boom te zien. Die maakt soms meer indruk dan het groene bladerdak.
    En ofschoon ik verlang naar langer licht geniet ik ook van de lange (lees)avonden in de winter.

    Like

  3. Lasja zegt:

    geen heimwee hier hoor…ik kijk halsreikend uit naar de lente!

    groet,
    lasja

    Like

  4. fulpsvalstar zegt:

    Ingrid, ook een felicitatie van mij maar heimwee naar de winter……nou nee, ik ben na een legionellabesmetting chronisch ziek (soort COPD alleen niet door roken), dus de winter is voor mij een slechte tijd.

    Ik heb weleens heimwee naar de tijd dat ik soms heimwee naar de winter had.

    Like

  5. Bart zegt:

    Mooi, dat je haiku’s hierin gepubliceerd zijn, Ingrid.
    Ik heb de reacties hier gelezen, en kan er nog aan toevoegen…dat ik ook wel behóórlijk heimwee naar de lente had… :-)
    Als het goed is worden onze gebeden verhoord, en is het vanaf morgen, 1 maart, ….. overwegend zonnig, yes!!

    Like

  6. johanhvd zegt:

    Een mooi calendarium, Ingrid.
    Je bent hier al keurig ingericht. Intussen heb ik zo ongeveer alles af en klaar, al was het een heul werk… :-(

    Like

  7. Super!

    Even off-topic, ik heb de laatste Beppe-verzameling op mijn blog gezet, en jouw naam hierheen gelinkt. Is dat goed, of liever naar vk?

    Like

  8. Ik schreef net iets neer maar nu is het weg… nogeenkeer

    Geweldig Ingrid, wat leuk!!

    Even tussendoor, ik heb de laatste Beppe-verzameling op mijn blog neergezet, en jouw naam hierheen gelinkt. Is dat goed, of liever naar vk?

    Like

    • Naar WordPress is prima, Barbara. Bij VK rest mij nog slechts een druk op de
      knop en een beetje moed. Het is toch wel definitief.
      Ik heb van Beppe al een blik opgevangen maar even nog geen tijd om het goed
      te bekijken. Komt nog, zeker.

      Overigens, je eerder reactie zie ik nog wel staan hieronder.

      Like

  9. Ha Ingrid, ik zag het ook, maar toen stonden de nieuwste reacties ineens bovenaan. Ik was effe de weg kwijt.
    Dan laat ik je link zoals die is. Ja, moed is er wel voor nodig, of een melige bui, helpt ook.
    En het samen doen, al is het via een draadje, is erg gezellig maar nog steeds niet leuk. Sterkte ermee!

    Like

    • Klopt, Barbara. Op het limerickblog kreeg ik als reactie dat het een beetje onduidelijk is met de recentste reactie bovenaan. Ik heb dat daar toen meteen veranderd omdat ik zelf ook al twijfelde. En uiteraard heb ik het toen ook hier veranderd. Jij zat daar net tussenin;-))

      Like

  10. P.S.: Ik zal aan je denken als ik op de knop druk. Dat moet in ons geval helaas twee keer, maar misschien wil Brilmansje wel mee helpen drukken. Die is al goed getraind met het vasthouden met de control- en shifttoets.

    Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.