Geluidsopname van mijn verhaal ‘Bijna dood.’ Hoofdpersoon: de Roermondse kunstenaar Mathieu Boessen

.
Enkele jaren geleden schreef ik het korte verhaal Bijna dood. In het verhaal is een hoofdrol weggelegd voor de Roermondse kunstenaar Mathieu Boessen  (1912-1998) die bevriend was met wijlen mijn vader.
Ik stuurde het verhaal naar het radioprogramma ‘Goudmijn’. Kort daarop werd het life in de uitzending voorgelezen.

Na enige tijd kreeg ik een tip dat een kennis, Pieter Kiewied, dit verhaal voor mij wilde inspreken en er een geluidsopname van wilde maken. Ik stuurde Pieter de tekst en hij deed wat hij had beloofd. Daar heb ik geen spijt van gekregen. Ik vond dat Pieter het verhaal veel inlevender las dan de radioman. Bovendien verwerkte Pieter in zijn opname een geluidsfragment op de plek waar in mijn verhaal iets over dat fragment werd gezegd. Ook op andere plaatsen liet Pieter wat muziek op de achtergrond meespelen.

Afgelopen weekend vroeg ik Pieter of hij de opname kon bewerken zodat ik deze op Facebook en mijn blog kon zetten en ook dat heeft Pieter voor mij gedaan.
Pieter, geweldig veel dank en ik hoop dat veel mensen van jouw voordracht zullen genieten.

Luister naar het verhaal Bijna dood, door Ingrid van den Bergh.
Stem en productie: Pieter Kiewied.
.

Vico

In mijn verhaal zingt Vico Toriani
.

Schilderijen  van Mathieu Boessen

.
Zelfportet van de jonge kunstenaar

zelfportet van de jonge kunstenaar
.

6621
. 6645
. 6648
.BR0386

zelfportet .

BR0392
schilderij_83_gr

. stilleven met krant

Afbeeldingen: Internet

.

Over ingridvandenbergh

In mijn blog deel ik graag mijn passies met anderen. Passies op het gebied van schrijven, taal en beeldende kunst. Soms raakt de inhoud aan gevoelens en gedachten van anderen en ontspinnen zich dialogen die mij bij het schrijven niet voor ogen stonden. Ik vind dat boeiend en laat het graag gebeuren.
Dit bericht werd geplaatst in Beeld en Geluid, beeldende kunst, Boeken, proza en poëzie, literatuur, muziek, persoonlijk, proza, proza & poëzie, proza en poëzie en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Geluidsopname van mijn verhaal ‘Bijna dood.’ Hoofdpersoon: de Roermondse kunstenaar Mathieu Boessen

  1. Appelvrouw zegt:

    Mooi verhaal, echt een bijna dood ervaring.
    De muziek had er voor mij niet aldoor onder gehoeven, ik kan zo moeilijk geluid scheiden, maar op een bepaald moment, dat je je hoofd op tafel legt, daar is het wel spannend en voegt het iets toe, net een hoorspel. Mooi.

  2. Leuk dat je kwam lezen, Appelkvrouw. Geen moeie armen gekregen?
    Een hoorspel, wat een leuk compliment.

  3. Appelvrouw zegt:

    Ingrid,
    Nee hoor, luisteren is niet vermoeiend voor mijn armen.
    Dat hoorspel gevoel kreeg ik echt vanaf het moment dat de muziek opkwam, eng eigenlijk, heel toepasselijk.
    Ik heb bakken vol hoorspelen waar van veel nog niet beluisterd. Eerder met de zoon van een vriendin wel samen hoorspelen gemaakt, hij was 6 dus dat was prachtig. Allemaal opgenomen op de band. Maar zoiets moet je nooit meer terugluisteren want het hoorde bij die tijd.
    Ook ik heb wel eigen verhalen ingesproken. Maar nooit zoals jij hebt laten doen, met muziek er onder. Hij heeft het heel spannend gemaakt.

  4. jokezelf zegt:

    Leuk om je verhaal zo geweldig voorgelezen te krijgen. En die muziek en geluiden voegen voor mijn gevoel veel toe. Erg goed! Inderdaad net een hoorspel.

Geef een reactie

