Straatverhalen 002: Energiegebrek

.

Energiegebrek

.
.
‘Nou, dat loopt voor geen meter met zo’n fiets.’
De jongen, een jaar of acht, duwt zijn groen-geel-blauwe rijwiel vooruit. Vlaggetje achterop.
Hij veegt denkbeeldig zweet uit zijn ogen als hij op me komt toegelopen. Terwijl hij me passeert zucht hij eens nadrukkelijk, zwoegt nog wat harder als ik blijf staan.

‘Wat is er dan, met die fiets?’
‘Hij loopt op benzine.’
‘Op benzine?’
‘Ja, hij loopt op benzine.’
‘En nou is de tank zeker leeg.’
‘Hartstikke leeg.’
‘Daar ben je mooi klaar mee, en er is hier ook nog eens geen pomp in de buurt.’
‘Nee, en nou kan ik me daar dat hele eind gaan lopen.’

De jongen sjokt me voorbij, draait zich nog eens om. Ik zie op zijn gezicht wat hij denkt: ‘Dat dat mens daar intrapt.’

©Ingrid van den Bergh
.

Straatverhalen 001: Het bestaat nog

Ogenblik; bij Simen Vrederat

.

.

Over ingridvandenbergh

In mijn blog deel ik graag mijn passies met anderen. Passies op het gebied van schrijven, taal en beeldende kunst. Soms raakt de inhoud aan gevoelens en gedachten van anderen en ontspinnen zich dialogen die mij bij het schrijven niet voor ogen stonden. Ik vind dat boeiend en laat het graag gebeuren.
Dit bericht werd geplaatst in kinderen, literatuur, proza, proza & poëzie, vk-bloggers en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Straatverhalen 002: Energiegebrek

  1. Pingback: Straatverhalen 001: Het bestaat nog | Schrijfkunst

  2. Annet zegt:

    Daar zou ik ook inlopen Ingrid….

    :)

  3. Beukmans zegt:

    Haha, ik lees het als een jongetje die zijn fiets aan het uitlaten is.
    Zo’n computer gestuurde fiets met een werkend darmkanaal en het ventje achter de knoppen.
    WII staat nergens voor om de jeugd in beweging te krijgen.
    De fiets heeft een grote boodschap achtergelaten waar jij in bent getrapt of zo je wilt in bent gestonken :P

Geef een reactie

