Zonder titel

. Violiste, Kees van Nes

Violiste droomt haar carriere, angstvallig
roert zij muzikale snaren
van strijkhout zaagt zij plankenkoorts

.
Vioolconcert van Mendelssohn, gespeeld door “violiste”

.
.
© Tekst: Ingrid van den Bergh
©Afbeelding: Violiste,  olieverf op doek Kees van de Nes 
(met toestemming van de kunstenaar)

Over ingridvandenbergh

In mijn blog deel ik graag mijn passies met anderen. Passies op het gebied van schrijven, taal en beeldende kunst. Soms raakt de inhoud aan gevoelens en gedachten van anderen en ontspinnen zich dialogen die mij bij het schrijven niet voor ogen stonden. Ik vind dat boeiend en laat het graag gebeuren.
Dit bericht werd geplaatst in beeldende kunst, Boeken, proza en poëzie, literatuur, poëzie, proza & poëzie, proza en poëzie en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Zonder titel

  1. mooi portret in woord en beeld, ingrid

  2. EJW zegt:

    Mooi spelen met taal

  3. mooi, met een extra dimensie omdat dochter Loes onlangs haar C diploma viool behaalde, in mijn bijzijn.

  4. Lijkt me mooi en fijn, Jan. Dat wordt dan een familieproject.
    Fijne avond.

    • Loes speelde in 2007 de vioolpartij bj ‘vragen aan mijn engel’ , die je hoort als je naar de videoclip kijkt.
      Ze kan dat – denk ik – inmiddels veel beter, met vibrato, en heeft een mooier instrument,
      dus vooruit.

Geef een reactie

