.

WAK-logoVanmorgen met mijn partner een eerste doorloop gehad voor ons optreden op 30 mei in Theater De Bussel in Oosterhout. In het kader van de Week van de amatuerlunst houd ik dan een voordracht met een eigen gedicht, waarbij mijn partner aan de knoppen zit voor de omlijsting met fragmenten uit Canto Ostinato van Simeon ten Holt. Mijn tekst is uiteraard op deze muziek gebaseerd.

Canto_Ostinato.

Na ons eerste optreden in februari van dit jaar, in het Stiltecentrum te Oosterhout, hadden we niet meer gerepeteerd. Wel is de muziek steeds meer in ons lijf gaan zitten door veelvuldig luisteren naar verschillende uitvoeringen, op onze eigen CD’s maar ook live.

Zo hoorden we in De Beurs van Berlage een zeer temperamentvolle uitvoering door Jeroen van Veen en Antonio Correo, maar ook een estafette-uitvoering door 12 pianisten bij pianohandel Acustica in Breda.

9200000007349633.

.

Na ons eerste optreden heb ik het boek “Canto Ostinato” van Wilma de Rek aangeschaft. Een boek vol informatie over Canto en Simeon ten Holt. Uit interviews met de componist kon uit zijn eigen mond worden opgetekend wat hij over zijn muziek te zeggen heeft. Vandaaruit heb ik mijn oorspronkelijke toelichting bij mijn gedicht maar vooral bij deze muziek op punten kunnen bijstellen.

De komende tijd gaan we ervoor zorgen dat we de muziek nog meer gaan voelen zodat tekst en noten straks echt één geheel gaan vormen.

Tegen 30 mei kom ik nog een keer terug met meer informatie over tijdstip en locatie van het optreden.

©tekst: Ingrid van den Bergh
©Afbeeldingen: Internet
Over ingridvandenbergh

In mijn blog deel ik graag mijn passies met anderen. Passies op het gebied van schrijven, taal en beeldende kunst. Soms raakt de inhoud aan gevoelens en gedachten van anderen en ontspinnen zich dialogen die mij bij het schrijven niet voor ogen stonden. Ik vind dat boeiend en laat het graag gebeuren.
Dit bericht werd geplaatst in Boeken, proza en poëzie, Cultuur, literatuur, muziek, persoonlijk, poëzie, Podia en Musea, proza & poëzie, proza en poëzie en getagged met , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op

  1. NOVELLE zegt:

    bedankt voor de boekentip

  2. Anoniem zegt:

    Ik zie het al Ingrid, het is 30 mei.

    Joke

Geef een reactie

