herdenken

.

 In koude grond gebonden
kruisvorm tot dubbele knoop geslagen
dwarsverbanden in lijnperspectief
geordend in bogen
stuwen op – oneindig wit –
oneindig de horizon in hun oog

.

tweede deel uit het Amerikaanse Strijkkwartet nr. 12 in F majeur, van Antonin Dvořák.

 

©tekst IngridvandenBergh

©Foto Internet

.

Over ingridvandenbergh

In mijn blog deel ik graag mijn passies met anderen. Passies op het gebied van schrijven, taal en beeldende kunst. Soms raakt de inhoud aan gevoelens en gedachten van anderen en ontspinnen zich dialogen die mij bij het schrijven niet voor ogen stonden. Ik vind dat boeiend en laat het graag gebeuren.
Dit bericht werd geplaatst in Beeld en Geluid, Boeken, proza en poëzie, In Memoriam, literatuur, muziek, poëzie, proza & poëzie, proza en poëzie en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.