‘buiten’gewone Muerschilderkunst

De eerste stappen, met potlood

De eerste stappen, met potlood

Al jaren hadden we het erover: “die muur daar moeten we wat mee doen.” Of beter gezegd: “daar moeten we iets óp doen”.
Het zou er wel een keer van komen, een mooie muurschildering of zo.

Pixels, Katharina Grosse

Pixels, Katharina Grosse

Tijdens een bezoek onlangs aan Museum De Pont zagen we een muurschildering die ons een stapje dichter bij ons doel bracht: Pixels, van Katharina Grosse.

eerste ontwerp

eerste ontwerp

.
Meteen begon er een idee te broeien in mijn wederhelfts brein: uitgaan van vierkanten en daar een compositie mee bouwen. Al snel stond een ontwerp op papier. Na een dag of wat kwam daar een idee voor verbindende lijnen en zwevende bollen bij.

.
.

De kleuren op de juiste plaats gezet

de kleuren op de juiste plaats gezet


 003 Kleuren 003 640 pix

.

Voor de randen gebruikt de kunstenaar een heel dun penseel

voor de randen gebruikt de kunstenaar een heel dun penseel

.

004 b DSCN2933 640 pix

op de achtergrond: kabouters in primaire  kleuren, ontwerp en uitvoering: Harry Muermans

.

Met een uitsparing word ruimte gecreeëerd voor de latere doorsnijding met de lijn

met een uitsparing wordt ruimte gecreeëerd voor de latere doorsnijding met de lijn

.

precisiewerk vergt veel geduld

precisiewerk vergt veel geduld

.

Bescherming van het kunstwerk tijdfens een onverwachte hagelbui

bescherming van het kunstwerk tijdens een onverwachte hagelbui

.

008 DSCN2974 640 pix
.

de kern wordt gevormd door primaire kleuren

de kern wordt gevormd door de drie primaire kleuren rood-geel-blauw

.

010 DSCN2987 640 pix

.

de kleuren van de lijn komen terug in de vlakken

de kleuren van de bollen komen terug in de lijnen

.

eindresultaat

eindresultaat

.

eer van zijn werk

eer van zijn werk

.

.

.

.

.

.

©Foto’s: Harry Muermans, Ingrid van den Bergh
©Tekst: Ingrid van den Bergh
Kleuradvies kunstwerk: Ingrid van Bergh

.
©Ontwerp en uitvoering muurschildering: Harry Muermans
.
Kunstwerk Pixels: Katharina Grosse
Museum de Pont

.

Over ingridvandenbergh

In mijn blog deel ik graag mijn passies met anderen. Passies op het gebied van schrijven, taal en beeldende kunst. Soms raakt de inhoud aan gevoelens en gedachten van anderen en ontspinnen zich dialogen die mij bij het schrijven niet voor ogen stonden. Ik vind dat boeiend en laat het graag gebeuren.
Dit bericht werd geplaatst in beeldende kunst, De Pont, fotografie, Huis en tuin, literatuur, persoonlijk en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

25 reacties op ‘buiten’gewone Muerschilderkunst

  1. Dank, Fulps, voor je bezoekje

  2. Appelvrouw zegt:

    Ik vind kunst toch zo bijzonder, hoe bedenken mensen het!

    De verbindende lijnen vind ik te veel, zou voor mij niet hoeven.
    Maar het is ook niet voor mij :-)

  3. Ria zegt:

    Ïngrid….en nu nog een gevelgedicht
    dan weet ik tenminste ” uit welke…….. de wind waait “

  4. Anoniem zegt:

    Wow, prachtig!

  5. Mooi. Ik krijg zin om thuis eerst alle buitenmuren wit te schilderen en ook een kleurrijke compositie erop aan te brengen.

  6. bartisdenaam zegt:

    Mooi, apart en heel fris ook nog eens ogend! :-))
    Een resultaat om trots op te zijn, voor jullie, heel geslaagd!

  7. ‘Kleurrijk het hoekje om gegaan.’
    Zonder gekheid:
    complimenten Harry, voor dit strakke staaltje schilderkunst
    groet van jan

  8. Pingback: Buitengewone muerschilderkunst (vervolg) | Schrijfkunst

Geef een reactie

