Twijfelachtig weer

.

Weermannen nemen tegenwoordig zeven slagen om de arm bij het voorspellen van het weer. Geven ze een weeralarm dan is dat al snel overdreven. Stellen ze de verwachting te rooskleurig voor dan verstaan ze hun vak niet. Dit resulteert steeds vaker in een wat ambivalente weersvoorspelling, zo eentje als ik vanmorgen in mijn krant zag staan.
Om te illustreren hoe vaag zo’n bericht voor lezers kan zijn heb ik er tussen haakjes wat vraagtekens c/q. kanttekeningen (ja zijn het nou vraagtekens of zijn het kanttekeningen) bij gezet. En omdat het vandaag, 20 maart, alweer is gaan sneeuwen, plaats ik er onderstsaande foto bij.
Afgedankt parket ondergesneeuwd

Afgedankt parket ondergesneeuwd

Een zwakke storing trekt vandaag van zuid naar noord (niet echt honkvast, die storing) over het land en veroorzaakt soms (hoe vaak?) wat lichte (zet niet echt door, he?) regen (maar het werd sneeuw).

In het zuiden wordt het in de middag droger (hoe droog?) en komt de zon soms ( hoe vaak?) tevoorschijn.

De temperatuur loopt op naar ongeveer 7 graden (ja, is het nou iets minder of toch iets meer?)

Vannacht (de hele nacht?) zijn er enkele (hoeveel?) opklaringen en vriest het landinwaarts (vaag begrip hoor) licht (het houdt dus niet over).

Morgen heeft het zuiden met neerslag te maken, waarbij naast regen ook natte sneeuw kan vallen (vallen die dan naast elkaar?).


Elders (vaag begrip hoor!) blijft het overwegend (wat betekent dat?) droog en is soms (hoe vaak?) de zon te zien.
.

© Tekst en foto: Ingrid van den Bergh, 20 maart 2013
Over ingridvandenbergh

In mijn blog deel ik graag mijn passies met anderen. Passies op het gebied van schrijven, taal en beeldende kunst. Soms raakt de inhoud aan gevoelens en gedachten van anderen en ontspinnen zich dialogen die mij bij het schrijven niet voor ogen stonden. Ik vind dat boeiend en laat het graag gebeuren.
Dit bericht werd geplaatst in Boeken, proza en poëzie, columns, fotografie, literatuur, persoonlijk, proza, proza & poëzie, proza en poëzie, Verhalen en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Twijfelachtig weer

  1. Leuk leuk, Nicole. Leve het vinyl!

  2. Aad Verbaast zegt:

    Blijft tobben. Weersverwachting: alweer geen weer.

  3. Britta zegt:

    Hahaha! Leuk hoor! Maar ja, het blijft er hier maar wat grijzig (hoe grijs?) bij…..

  4. Appelvrouw zegt:

    ’t Is de horoscoop.

  5. Appelvrouw zegt:

    Niet twijfelachtig maar je kunt er alle kanten mee op.

Geef een reactie

