Knorretje (tekening Coby Schilder)

.

Het moet er eindelijk maar eens van komen. Een lang geleden gemaakte afspraak met Bart en Coby nakomen.
Coby had een prachtige tekening gemaakt van Knorretje, de lievelingskat van Bart. Mij inspireerde die tekening tot een klein gedichtje.

De combinatie laat ik jullie graag hieronder zien. Met speciale dank aan Coby voor haar toestemming.

..

Tekening Coby Schilder

.
tussen zwart en grijs

– bolletje wol –
lig je te besluiten:
geef ik hem een kopje
of blijf ik toch maar liggen?

.
Ingrid van den Bergh

Coby
Bart 
.

Over ingridvandenbergh

In mijn blog deel ik graag mijn passies met anderen. Passies op het gebied van schrijven, taal en beeldende kunst. Soms raakt de inhoud aan gevoelens en gedachten van anderen en ontspinnen zich dialogen die mij bij het schrijven niet voor ogen stonden. Ik vind dat boeiend en laat het graag gebeuren.
Dit bericht werd geplaatst in beeldende kunst, Boeken, proza en poëzie, dieren, literatuur, poëzie, proza & poëzie, proza en poëzie en getagged met , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

26 reacties op Knorretje (tekening Coby Schilder)

  1. Wat een prachtige tekening, ik voel de kattenvacht. En Bart mag blij zijn met zo’n lief bolletje wol.

  2. mooie tekening mooi gedichtje

    groet van jan

  3. Appelvrouw zegt:

    Wat leuk om weer eens iets van Coby te zien! Ik kom af en toe reacties van haar tegen op het (niet meer volle) blog van Vroems en dan ben ik altijd een beetje blij.
    En dan zomaar een mooie tekening.
    En bedankt ook voor de link.

  4. fredvanderwal zegt:

    Goeie tekening!

  5. bartisdenaam zegt:

    Fijn om die mooie tekening van Coby hier weer terug te zien, Ingrid, en mooi in woorden uitgedrukt wat zo’n katje zomaar zou kunnen denken hè… :-)

  6. Prachtig getekend en lief verwoord, Coby en Ingrid.
    En Bart, wat zul je trots zijn op je kat :)

  7. wat een lief geheel
    en een prachtige tekening van coby
    ik mis haar hier

  8. svara zegt:

    Leuk initiatief Ingrid.
    Coby ken ik niet en is nog van voor mijn blogtijd. Ik klikte even naar haar boek.
    Ik begrijp dat Hennie zegt dat ze haar mist hier.
    En Bart …… wat een Mooike.

  9. Coby zegt:

    Hallo Ingrid en Bart en iedereen hier onder die reageerde: leuk om dit te lezen en om weer eens te zien en lezen. Ik ging even terug inde tijd….. Knorretje en je gedicht passen voor mijn gevoel, Ingrid en dat is knap in zo weinig woorden. Ik begreep al eerder van Bart dat het met Knorretje goed gaat. Ik hoop dat dat met jullie allemaal ook het geval is. Dank voor deze bijdrage, Ingrid.

  10. Coby zegt:

    En uiteraard: hartelijke groet!!

  11. EJW zegt:

    Mooie tekening en gedichtje. Coby herinner ik mij nog van het VKblog, Leuk om haar hier weer tegen te komen. Dag Coby.

  12. Anoniem zegt:

    Prachtig! Je hoort het Knorretje denken: wel of niet… Heerlijk.

  13. luuk1945 zegt:

    Fijn, al heb ik die tekening al eerder gezien, om weer wat van Coby te zien.
    Mis haar wel op het blog.

Geef een reactie

