‘Broedtijd’

.

.
.
.
.
Onlangs nam ik met mijn verhaal Broedtijd deel aan de  5e ronde van de ‘Woordenstroom prozaschrijfwedstrijd’. Inzenders maakten kans op een jurybeoordeling en/of publicatie van hun verhaal op de site van Woordenstroom.
Winnaar van een jurybeoordeling werd Django Mathijsen met zijn inzending De keus is aan u. Mijn verhaal Broedtijd is, met vier andere, als ‘hoog geëindigde inzending’, gepubliceerd op de site van Woordenstroom.

.

.
.
.
. .
Broedtijd
is een rigoureuze bewerking van een eerder geschreven verhaal waar ik eigenlijk niet tevreden over was. Het herschrijven ervan blijkt nu een juiste keuze te zijn geweest.
.
In de nieuwe versie (met ook een nieuwe titel) speelt een zwaan een belangrijke rol.

.
In één beweging scheurt Mathilde de papieren lettergrepen van elkaar. Van binnen
is er niets. Geen woorden, geen beelden. Verstrikt geraakt in haar eigen bedenksel worstelt ze met het ambacht dat haar zo onbetwistbaar op het lijf
geschreven leek.

De openingsalinea van het verhaal. Wil je weten hoe het verder gaat, klik dan op Broedtijd

. .
De website van Woordenstroom

Afbeelding Internet
oktober/november, Ingrid van den Bergh
.
Over ingridvandenbergh

In mijn blog deel ik graag mijn passies met anderen. Passies op het gebied van schrijven, taal en beeldende kunst. Soms raakt de inhoud aan gevoelens en gedachten van anderen en ontspinnen zich dialogen die mij bij het schrijven niet voor ogen stonden. Ik vind dat boeiend en laat het graag gebeuren.
Dit bericht werd geplaatst in Boeken, proza en poëzie, literatuur, persoonlijk, proza, schrijfwedstrijd en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op ‘Broedtijd’

  1. Nicole zegt:

    Prachtig geschreven! Herschrijven was inderdaad DE keuze!

    *Is het te vroeg om om een volgend verhaal te vragen?*

  2. bert zegt:

    iets om terecht fier op te zijn en schrappen en herschrijven kan mooie resultaten geven!

  3. hoi ingrid, ik ga het nog lezen
    maar goed dat je hoog eindigde
    heb onlangs zelf ook iets herschreven voor de schrijfclub
    de toon was anders

    na het lezen een like of niet:))

  4. Zilvertje zegt:

    Gefeliciteerd. Zulke zaken zijn zo fijn om mee te maken,

  5. jokezelf zegt:

    Gefeliciteerd Ingrid. Het is een mooi verhaal geworden en de titel “hoog geëindigde inzending” is ook niet verkeerd. Die lach van die orchideeënkweker heb ik al voorbij zien komen, al herinner ik me het verhaal niet meer, maar dit is in ieder geval erg goed.

Geef een reactie

