geroepen

.

Foto: Joop Scheijbeler (Draverblog)

.
voorstadium

geroepen  om
groot te groeien
tot buienwolk

sluimert nog, wil
zachtjes blijven
drijven op  de
droom

.
De foto die mij tot tekst inspireerde zag ik op een blog van Joop Scheijbeler (Draver): Westkapelle telpost .
Dank Draver, voor het “uitlenen”van je foto.
Tekst: Ingrid van den Bergh
.
Over ingridvandenbergh

In mijn blog deel ik graag mijn passies met anderen. Passies op het gebied van schrijven, taal en beeldende kunst. Soms raakt de inhoud aan gevoelens en gedachten van anderen en ontspinnen zich dialogen die mij bij het schrijven niet voor ogen stonden. Ik vind dat boeiend en laat het graag gebeuren.
Dit bericht werd geplaatst in fotografie, literatuur, poëzie, proza & poëzie, proza en poëzie en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op geroepen

  1. kuifjesimon zegt:

    Die witte wolk doet mij denken aan Casper het spookje ;-))

  2. Dank voor jullie reactie en likes. Mooi he, Dravers foto.

  3. draverblog zegt:

    Wat een eer dat een simpel wolkje en een foto zo samen gaat met deze mooie tekst, dank.

  4. Blewbird zegt:

    Prachtige combi van jullie twee! Draver fotografeert ‘droog’ wat hij ziet en jij maakt er een spannend verhaal omheen.

  5. Jan zegt:

    Ingrid, prachtig gedicht bij dat bijzondere wolkje!

    (zijdelings: kan het zijn dat de officiele naam Cumulonimbus is?)

  6. jokezelf zegt:

    Wat een schattige buienfoetus. Helemaal omvat in jouw gedicht door al die O’s. Erg mooi!

  7. Pingback: Westkapelle telpost | Draver

Geef een reactie

