Geur van grond, nat hout en paddenstoelen

.
Het was weer heerlijk, vanmiddag in het  Bredase Mastbos
.

van zon zingende bossen

.

door de blaadjes het bos kunnen zien

.

hoed u voor uitglijders

.

met zo’n bostapijtje is klunen niet nodig

.

doorkijk

.

bospaddenstoelen

.

bospaddenstoelenfamilies

.

blij met mijn camera of… gewoon mooi

..

het laatste stuk van de blauwe wandelroute voert ons via een gedeelte van het kabouterpad

Dat deze kabouter blauw is, is toeval.
Dat de kleding van de grote boskabouter op de achtergrond ook rood en blauw is, was afgesproken
..
.


Vandaag is rood

Herfst – Vivaldi

.
Tekst en foto’s: Ingrid van den Bergh
..

Over ingridvandenbergh

In mijn blog deel ik graag mijn passies met anderen. Passies op het gebied van schrijven, taal en beeldende kunst. Soms raakt de inhoud aan gevoelens en gedachten van anderen en ontspinnen zich dialogen die mij bij het schrijven niet voor ogen stonden. Ik vind dat boeiend en laat het graag gebeuren.
Dit bericht werd geplaatst in fotografie, literatuur, Natuur en Milieu, persoonlijk, Wandelen en fietsen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

17 reacties op Geur van grond, nat hout en paddenstoelen

  1. Bart zegt:

    Ja, wat een heerlijke dag was het, zo zacht en warm…hier ook veel buiten geweest, en van de nood een deugd gemaakt, en de tuin eventjes gefatsoeneerd en aangeharkt.
    Leuke fotoreportage, dit zijn de echte buitenkansjes hè, deze dagen! :-)

    • Oei, die oude avatar kwam zomaar opduiken toen ik je reactie beantwoordde via e-mailbeantwoorden. De deugniet. Hij zit al een tijdje in de ijskast zoals je hebt gemerkt. Weet niet of ik hem nog eens boven water haal.

  2. De herfst tovert met de kleuren. Prachtige foto’s Ingrid. Morgen trekken wij ook de bossen in :) Een heel fijn weekend.

  3. Bart zegt:

    Ja, fijn hè Ingrid, met dit prachtige herfstweer dingen buiten te (kunnen) doen.
    Vanzelfsprekend was het voor Knorretje ook geweldig, hij is toch al een echte buitenkat, en kan hier extra van genieten.
    En ach ja, de Slimerick-avatar, dat was inderdaad leuk om te doen, het limmeren.
    Jammer wat dat betreft, dat de animo om mee te doen zo is afgenomen – het geldt voor iedereen wel, dat de eigen blogs behoorlijk minder bezocht worden.
    Niks erg, maar dat maakt dit soort dingen minder succesvol, zeker…..

  4. Britta zegt:

    Wat zal het prachtig zijn geweest in de bossen, wie weet nog eens voor herhaling vatbaar dit weekend!

  5. Appelvrouw zegt:

    pff. hier word ik ook al zo droevig van.

  6. Ingrid, dank voor je prachtige najaarsbosimpressie, groet van jan

    Ik zie de warme kleuren
    en voel de wind fris aan
    Ik hoor de bladeren ritselen
    en ruik hoe ze vergaan

    Behaaglijke gloed
    van de zon
    op mijn gezicht

    Mijn herfstgemoed
    stroomt vol
    mondt uit in dit gedicht

  7. Ria zegt:

    Rood
    Moeder natuur zet de bomen in lichte laaie.
    De tijd maakt ook kunstwerken.
    Kunstschilders maken hier overuren, signeren hun naam in de rechterbenedenhoek
    in plaats van in mooie, sierlijke letters ……de schepper……
    Buiten bezig zijn is Genieten met een hoofdletter….even niet het hoofd.
    Mooi……..uitgewerkt Ingrid.
    Weer zon-dag…..
    een mooie dag om kinderlijk tegen herfstbladeren te schoppen.

  8. Aad Verbaast zegt:

    Heerlijk deze “indian summer” dagen. Mooie foto’s, en de heerlijke herfstlucht bedenk ik er dan zelf even bij.

  9. Atelier C157, thank you for liking

Geef een reactie

