zee van tijd

..
.

.
van het vasteland ebben weg

geleefde uren, verdrinken
in zeeën van tijd 

verzanden op de kust van het eiland

Tijd die op de vloedlijn breekt
samenschuimt
aanwast aan het duin

 
Foto: zee bij Hollum: Ameland, augustus 2010, Ingrid van den Bergh
Tekst: september 2012,  Ingrid van den Bergh

.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Zee van Tijd is de naam van een hotel/restaurant in Nes (Ameland). Foto Internet.
.
Over ingridvandenbergh

In mijn blog deel ik graag mijn passies met anderen. Passies op het gebied van schrijven, taal en beeldende kunst. Soms raakt de inhoud aan gevoelens en gedachten van anderen en ontspinnen zich dialogen die mij bij het schrijven niet voor ogen stonden. Ik vind dat boeiend en laat het graag gebeuren.
Dit bericht werd geplaatst in Boeken, proza en poëzie, fotografie, literatuur, Natuur en Milieu, persoonlijk, poëzie, proza & poëzie, proza en poëzie, Wandelen en fietsen en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

22 reacties op zee van tijd

  1. Nicole zegt:

    Wederom een perfecte combinatie..

  2. Prachtig zeg, zowel het gedicht als de foto.

  3. Zilvertje zegt:

    Wat een fijn gedicht, ik proef het zilt op de lippen en voel de tijd door mijn handen glijden, erg, erg mooi en de eerste foto past er zo mooi bij.

  4. Wllm Kalb zegt:

    Ik zal nooit meer zomaar kunnen zeggen: een zee van tijd.

  5. Annet zegt:

    Ja mooi Ingrid, er zit veel in en die prachtige foto…..

  6. Blewbird zegt:

    Het wordt eb, dan groeit het eiland. Spiegelende zandbanken, onbetreden gebied.

  7. Bart zegt:

    Ja, zee van tijd, zegt het mooi ja! :-)

  8. Anoniem zegt:

    met weinig woorden veel gezegd…..prachtig hoe de kleuren van de lucht afgespiegeld worden in het slib

  9. Ria zegt:

    Zolang de horizon lonkt en.
    wolken zorgeloos figuren tekenen.
    Zolang de zee er strandt,
    hoe anders is een eiland.

    Ingrid,
    Wat een prachtige eb-foto
    met een vloed aan mooie woorden
    bij een zee van tijd.

  10. svara zegt:

    en een prachtfoto erbij!!

  11. klein beetje bewerkt, moet ik bekennen, maar de lucht was prachtig toen

Geef een reactie

