zomerwasdag in woord en beeld (duoblog met Nicole Aarnoudse)

.
Op het WordPressblog van Nicole Aarnoudse zag ik haar onderstaande foto. In de reactieruimte zette ik er enkele dichtregels onder. Daaruit werd het idee geboren voor een duoblog.  Nicole stuurde me de foto en zie het resultaat.
Nicole Aarnoudse schrijft verhalen die opvallen door een scherp analytisch vermogen, zelfkennis, inzicht in psychologische processen en vooral humor, waarbij veelgebruikte cliché’s worden vermeden. Dit alles in een heldere, vlotte en onderhoudende schrijfstijl. Een kijkje op haar blog is de moeite waard.

.

zomer, 2012, foto Nicole Aarnoudse

.
schaduw hangt over de dag
gewassen lucht verfrist de loomte

.
Foto: Nicole Aarnoudse

Dichtregels: Ingrid van den Bergh

Over ingridvandenbergh

In mijn blog deel ik graag mijn passies met anderen. Passies op het gebied van schrijven, taal en beeldende kunst. Soms raakt de inhoud aan gevoelens en gedachten van anderen en ontspinnen zich dialogen die mij bij het schrijven niet voor ogen stonden. Ik vind dat boeiend en laat het graag gebeuren.
Dit bericht werd geplaatst in fotografie, literatuur, poëzie, proza & poëzie, proza en poëzie en getagged met , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op zomerwasdag in woord en beeld (duoblog met Nicole Aarnoudse)

  1. Nicole zegt:

    Met slechts tien woorden weet je een gevoel dat diep van binnen zit, weer te geven! Mijn oprechte bewondering daarvoor!

    Ik hoop dat deze samenwerking nog in vele gedaanten een vervolg mag krijgen!

  2. Bart zegt:

    Mooi het gevoel overgebracht, zo in de combinatie van warmte en lichtjes wapperende frisheid…een fijne combinatie! :-)

  3. lenjef zegt:

    Witter dan wit gewassen

    zouden de
    schaduwen
    van het drogend wasgoed vochtig zijn

    want die waaien ook gezwind
    gedreven door de blinde wind

    donkere
    silhouetten
    op de vloer maar kleurig aan de waslijn

    Een mooie foto en een knap gedicht!
    Lenjef ☺

  4. Britta zegt:

    Wat leuk, die samenwerking! Ik vind het een geweldige foto met een mooie tekst. Beeldspraak!

  5. Mooi, Ingrid en Nicole, die
    schaduw van was op een zonnig terras.
    groet van jan

Geef een reactie

