wie goed doet, goed ontmoet

.
Ongeveer een maand geleden zaten er aan deze orchidee geen bloemen.

Al snel na het afvallen van de vorige serie kwamen er nieuwe knoppen.
Niet teveel water geven en niet te vaak, maar wel genoeg, dat was het recept.


Voor de foto’s heb ik  de plant even mee naar buiten genomen zodat ze mooi door de ochtendzon kon worden “aangelicht”. En zie het resultaat.

.

.

. .

.

Foto’s ingridvandenbergh
Over ingridvandenbergh

In mijn blog deel ik graag mijn passies met anderen. Passies op het gebied van schrijven, taal en beeldende kunst. Soms raakt de inhoud aan gevoelens en gedachten van anderen en ontspinnen zich dialogen die mij bij het schrijven niet voor ogen stonden. Ik vind dat boeiend en laat het graag gebeuren.
Dit bericht werd geplaatst in fotografie, Huis en tuin, literatuur, persoonlijk en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

13 reacties op wie goed doet, goed ontmoet

  1. Britta zegt:

    Mooi he, die orchideëen! ! van mij is nu ook uitgebloeid, eens kijken of er ook weer een takje aankomt….

  2. fulpsvalstar zegt:

    Onder in de pot wat scherven of hydrocultuurkorrels en de plant eenmaal per week onder de kraan.
    Phalenopsis wil graag voldoende water maar wil ook weer graag goed opdrogen.

  3. klopt, fulps. Alleen het verpotten, daar zie ik wel tegenop. Heb laatst een handleiding gevonden maar daar werd ik niet vrolijk van. Nu moet ik zeggen dat ik in dat opzicht niet veel geduld heb omdat ik dan teveel met mijn handen moet werken.
    Overigens: i.p.v. de scherven heb ik de plant in een specuiale orchideeenpot staan, die heeft onderin, ca twee centimeter van de bodem, een rand waarop de binnenpot blijft hangen zodat de wortels niet zo snel in het water komen. Of ik zet een klein schoteltje omgekeerd in de buitenpot.

  4. cornutus zegt:

    Om heel eerlijk te zijn: ik heb het niet zo op orchideeën. Maar deze zijn wel erg mooi. Goed gedaan!

  5. jokezelf zegt:

    Ik houd erg van orchideeën, heb al jaren een stel in mijn werkkamer thuis en op mijn werk staan. Maar tot nu toe is het me nog niet gelukt om ze een tweede keer te laten bloeien. Tot nu toe; want nu heb ik er eentje die nieuwe knoppen aanmaakt. Mooie foto’s overigens.

  6. Appelvrouw zegt:

    Bloemen van een ander zijn prachtig!
    En wat een tips komen er los.
    jammer dat ik geen planten en bloemen heb.

  7. Ria zegt:

    Natuur…. een mooi voorbeeld Ingrid,
    Met fijne speurzin erachter zien te komen wat de boom (plant) doet groeien,
    en wat hem voor verdorren behoedt, is dát ook niet het doel in ons leven?
    Balans en alles met mate is ook voor ons van levensbelang.

Geef een reactie

