Simpel geluk

.
Het gebeurt me vaak de laatste tijd

wakker worden, gaan verliggen; oei, er gebeurt iets in mijn rug
een kraakje, een pijntje? moeilijk te zeggen

met nog vers in mijn geheugen
de rugtoestanden van een paar weken geleden

durf ik eigenlijk mijn bed niet uit
toch maar mijn oefeningen doen; voorzichtig
dan op mijn zij draaien; gaan zitten op de rand van het bed
op de voeten staan
ontdekken dat ik gewoon wegloop, zonder pijn

gisteren heb ik mijn slaapkamerramen en kozijnen gewassen
de vitrage en de overgordijnen in de wasmachine gestopt
en later weer alles voor de ramen gehangen

 boodschappen gedaan maar ook een ommetje gemaakt
want dat moet elke dag van mijn rug
 

vanmorgen weer dat kraakje
of was het een pijntje?


mijn spannende boek uitgelezen terwijl mijn lief het zijne las
de stem van dochter door de telefoon

de ander zie ik straks
en ook de beide kleintjes deze week

g e l u k    i s    s i m p e l

Ingrid

NB: klik op foto voor een wondere wereld

.

.

Over ingridvandenbergh

In mijn blog deel ik graag mijn passies met anderen. Passies op het gebied van schrijven, taal en beeldende kunst. Soms raakt de inhoud aan gevoelens en gedachten van anderen en ontspinnen zich dialogen die mij bij het schrijven niet voor ogen stonden. Ik vind dat boeiend en laat het graag gebeuren.
Dit bericht werd geplaatst in literatuur en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

19 reacties op Simpel geluk

  1. Nicole zegt:

    Geluk zit hem in de klein(st)e dagelijkse dingen. Wederom heel erg mooi verwoord, Ingrid. Altijd een genot om jouw woorden te mogen lezen, omdat ik daar altijd een beetje gelukkiger door word.

    Welk spannend boek? :D

  2. Leren leven met ongemakken, je weet het mooi te vertellen.

  3. hee ingrid, mooie woorden om te lezen
    jouw rug, mijn been
    vanmorgen weer wat gefietst
    en dan openstaan voor de kleine dingen
    simpel geluk
    geniet van de schone ramen

    groet

  4. Britta zegt:

    Wat mooi…..

  5. Bart zegt:

    Ja, mooi hoe je aangeeft hoe het geluk gevonden wordt in de kleine, dagelijkse dingen.
    En herkenbaar, hoe hierbij meewerkt dat we ons kunnen zetten over ongemakken en teleurstellingen…
    De foto zegt het ook al, voor mij… :-)
    Wel aanklikken, om hem op volle grootte te kunnen zien, raad ik ieder aan…

  6. assyke zegt:

    wat een geluk
    zes zwaantjes in de dop
    zag je ze achter blinkend glas?
    :))

  7. svara zegt:

    ja dat lijf….
    tis dat we er een hebben
    vandaag ook weer mijn rug laten corrigeren
    ik weet waar je het over hebt….:-)

    de zon was heerlijk vandaag!

  8. FT zegt:

    Fijn om te lezen dat het weer iets beter met je gaat!
    Kraken hoort een beetje bij oudere wagentjes toch?
    Een beetje met rugbeleid leven, negatieve spanningen uit de weg gaan,
    hier en daar een drupje olie dan kun je het nog een hele tijd volhouden,
    kijk maar naar mij ;)

  9. Appelvrouw zegt:

    Maar om het simpel te zien, dat valt niet altijd mee.

Geef een reactie

