4 mei

.
..

In koude grond gebonden

kruisvorm tot dubbele knoop geslagen
dwarsverbanden in lijnperspectief
geordend in bogen
stuwen op – oneindig wit –
oneindig de horizon in hun oog

.
tweede deel uit het Amerikaanse Strijkkwartet nr. 12 in F majeur, van Antonin Dvořák.

©tekst IngridvandenBergh
©Foto Internet

.

Over ingridvandenbergh

In mijn blog deel ik graag mijn passies met anderen. Passies op het gebied van schrijven, taal en beeldende kunst. Soms raakt de inhoud aan gevoelens en gedachten van anderen en ontspinnen zich dialogen die mij bij het schrijven niet voor ogen stonden. Ik vind dat boeiend en laat het graag gebeuren.
Dit bericht werd geplaatst in Boeken, proza en poëzie, literatuur, poëzie, proza & poëzie, proza en poëzie en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

15 reacties op 4 mei

  1. Nicole zegt:

    Prachtig hoe beeld en woord elkaar uitbeelden en versterken. Een gepast eerbetoon aan zij die vielen….

  2. Bart zegt:

    Een gepast, mooi eerbetoon…
    Vanavond de herdenking…

  3. lommerte zegt:

    integer sterk door soberheid!! knap kleinood voor vandaag!

    goeie muziekkeuze ook!

    graag gelezen

    gr enrico

  4. dank voor je reactie, enrico. Wij gedenken samen

  5. veel constructie voor veel emotie

  6. Th Balvers zegt:

    Zeg de reacties na: sterk beeld-en-tekst. Spreekt me zeer aan.

  7. tondegruijter zegt:

    dit onderwerp kan nooit te veel aandacht krijgen.

  8. svara zegt:

    ik kwam weer even terug om de muziek te beluisteren
    prachtig bij jouw woorden en foto
    net keek ik naar de documentaire over de Roma en de Sinti….met vanavond het Auschwitz requiem op tv

    • Hallo Svara, veel herdenken vanavond, alles meegemaakt. ook de door jou genoemde documentaire en de documentaire over het boek Prikkeldraad.
      Ik denk dat het Requiem voor mij te laat is maar ik heb al enkele fragmenten gehoord. Erg mooi en ontroerend. Zo ook de zang van het jeugdige koor tijdens de herdenking in de Grote kerk.
      Slaap wel en een fijne Bevrijdingsdag, morgen.

Geef een reactie

