knipogende bomen

.
Tijdens een wandeling naar en in het park achter onze wijk maakte ik de volgende foto’s.
In het park bevindt zich een grote vijver, in deze tijd van de lente verdeeld in verschillende kraamkamers met jong spul.

Om er te komen loop je via de parkeerplaats en het kleine parkje achter ons huis.
Onderweg kwamen we allerlei bomen tegen, waarvan een aantal ons knipogend toelachte. De naam van die bomen weten we niet, hulp bij het vinden ervan is welkom.

Vandaag de bomen, het jonge spul komt een volgende keer aan bod.

.

Via de parkeerplaats richting parkje achter het huis

.

Het kleine parkje

.

De kronen van knipogende bomen

.

Nog zo'n kruin

.

De stam van een knipogende boom

.

Nog zo'n stam

.

Wijze stam (wie zien we hier?)

.
.
© Foto’s en tekst: IngridvandenBergh
Zaterdag 21 april 2012

Update 22 april 2012: In enkele reacties wordt als knipogende boom de abeel genoemd, een polulierensoort. Op internet vond ik informatie over de grauwe abeel (niet te verwarren met de witte abeel). Als het je boeit kijk dan HIER.

Update 22 april: Vervolg: jong spul en mooie luchten

..

Over ingridvandenbergh

In mijn blog deel ik graag mijn passies met anderen. Passies op het gebied van schrijven, taal en beeldende kunst. Soms raakt de inhoud aan gevoelens en gedachten van anderen en ontspinnen zich dialogen die mij bij het schrijven niet voor ogen stonden. Ik vind dat boeiend en laat het graag gebeuren.
Dit bericht werd geplaatst in fotografie, literatuur, Natuur en Milieu, Wandelen en fietsen en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

24 reacties op knipogende bomen

  1. Stefania zegt:

    Is de eerste boom niet de kersenbloesem? en die bast lijkt veel op berken, maar ik heb er echt geen verstand van.

  2. Appelvrouw zegt:

    Mooie kleuren zijn er nu he.
    Wijze stam:
    Daar zien we een boze Verhage.

  3. ben geen kenner, maar die stammen…….
    misschien abelen
    bomen lijken op mensen, dat weer wel

  4. Wondelgijn zegt:

    De boze berkenheks..? ;-)

  5. Dé Soli zegt:

    de ogenboom is een abeel, een populierensoort en de bloeiende bomen zijn kersenbloesem.

  6. Prachtig, en die fraaie stammen zijn abelen , ook witte populier genoemd.

  7. Update 22 april 2012: In enkele reacties wordt als knipogende boom de abeel genoemd, een polulierensoort. Op internet vond ik informatie over de grauwe abeel (niet te verwarren met de witte abeel).

  8. swithaRo zegt:

    Is de bloesem van de kersenboom niet wit? Wij hebben een kersenboom in de achtertuin die nl niet roze bloeit. Maar ik ben een nitwit in de natuur hoor…

  9. Pingback: jong spul en mooie luchten | Schrijfkunst

  10. Prachtige bomen! En ik heb weeral bijgeleerd vandaag, want een abeel kende ik niet. Lijkt wel enorm op een zilverberk, die had ik vroeger in de tuin staan.

  11. jokezelf zegt:

    Prachtige foto’s!

  12. jannemanavatar zegt:

    Liever
    Abelen die de ogen strelen
    dan
    Notabelen die vermogens stelen

Geef een reactie

