Flopschrift 002: pasti-wát-stamppot?

.


Iedereen komt ze wel eens tegen; opschriften of teksten die op de een of andere manier niet kloppen, hilarisch of humoristisch zijn.
Een opschrift op een reclamebord; een zin in de krant. Ik noem zoiets een flopschrift.

Vandaag stond in mijn krant zoals gebruikelijk de strip “zoek de verschillen”. Pal daarnaast het recept voor Pastinaakstamppot.


Of was het misschien toch pastinaaktstamppot?
Zo’n vijgenblaadje smaakt vast heerlijk onder de aardappels.

©Tekst: IngridvandenBergh
©Illustratie: Dagblad BN/DeStem
.
Over ingridvandenbergh

In mijn blog deel ik graag mijn passies met anderen. Passies op het gebied van schrijven, taal en beeldende kunst. Soms raakt de inhoud aan gevoelens en gedachten van anderen en ontspinnen zich dialogen die mij bij het schrijven niet voor ogen stonden. Ik vind dat boeiend en laat het graag gebeuren.
Dit bericht werd geplaatst in literatuur en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

24 reacties op Flopschrift 002: pasti-wát-stamppot?

  1. Aad Verbaast zegt:

    Zo’n vijgenblaadje, of een vijgenblaadje?
    Ik wist trouwens niet eens dat die eetbaar waren.

  2. tja, dat is natuurlijk heel persoonlijk, Aad. maar bedenk: wat de boer niet kent…

  3. ottovo zegt:

    otto is nog lang geen ouwe bok maar oh wat heeft hij een trek in iets groens!

    • ottovo zegt:

      Overigens, Ingrid, ik was afgelopen zondag nog even in de Beurs binnengewipt. Bij toeval ookal bestaat dat niet. Zag en hoorde je zingen samen met die jongen. Erg leuk, otto’s stoppen sloegen nog net niet door.
      Helaas moest ik al snel weer weg maar wilde jullie toch even complimenteren. Klonk leuk!

      • Hee, ottovo, ik meende je bebopkoppie al even te ontwaren tussen de gewone hoofden. Jan Verswijveren heet de zanger. Hij schrijft zijn liedjes ook zelf. Jammer dat je zijn ‘Verhaal van de vlinder hebt gemist’, een mooie ballade.

  4. Knap soms hoe ze die twee onderwerpen naast elkaar kunnen plaatsen toch? Mooi woord overigens, flopschrift, ga ik onthouden…

  5. FT zegt:

    Zouden Janny en Bertus samen de bladeren delen?
    Zit me suf te peinzen hoe pastinaak ook al weer smaakt, weet het echt niet meer.
    Ga het ook niet maken want stel je voor ik vind het niet lekker…

  6. Verschrijvingen zie je steeds meer … ondertiteling op tv is heel veel aan het verslechteren en teletekst, gister was er een omleiding ergens wegens een ongeluk. Toen stond op teletekst: Reizigers raden we aan om te reizen. Huh?

  7. jannemanavatar zegt:

    Schipper Johan Kraak
    bezong al varend vaak
    aan het roer van zijn rijnaak
    de smaak van pastinaak

  8. svara zegt:

    Een paar jaar geleden was ik in Istanbul o.a. bij een (sterk bewaakte) krant Zaman.
    Daar werd ons verteld dat ze speciaal een redacteur in dienst hadden die zich alleen maar bezig hield met de plek van de artikelen in de krant zodat zo min mogelijk associaties mogelijk waren op de pagina’s die in één oogopslag zichtbaar waren.
    Ik vond dat wel een interessant gegeven en moet er nog vaak aan denken.

  9. fulpsvalstar zegt:

    “Zo’n vijgenblaadje smaakt vast heerlijk onder de aardappels”

    Ik geef de voorkeur aan vers.

  10. bartisdenaam zegt:

    Het leek me altijd een woord uit de Bommel verhalen, van Marten Toonder: pastinaak. :-)

  11. Pingback: Flopschrift 003: Kan een bericht bedroefd zijn? | Schrijfkunst

  12. Apiedapie zegt:

    Graag deel ik toch nog even, hoewel laat, mijn versje over pastinaken. Ik houd er niet van, dat zal duidelijk zijn. :-( http://apiedapie.wordpress.com/2010/12/01/liever-nog-werd-ik-door-de-pastoor-bemind/

Geef een reactie

