Droomboom 2

In mijn vorige blog liet ik een kunstwerk zien met de titel Droomboom, dat ik aantrof in Halsteren op landgoed Vrederust. Omdat ik in Halsteren had verzuimd het bij het kunstwerk behorende gedicht te lezen plaatste ik op mijn blog bij de Droomboom een eigen gedicht .
In een reactie van Jan Verswijveren zegde hij me toe dat hij naar Vrederust zou gaan om het gedicht op te zoeken. Jan hield woord en stuurde me ook nog enkele detailfoto’s van het kunstwerk.

Om het gedicht dat oorspronkelijk bij het kunstwerk hoort recht te doen plaats ik de foto (in een kleinere versie) van Droomboom nog een keer, nu met daaronder de het gedicht zoals dit door Jan is ‘opgepoetst en gefotografeerd’.

Foto: Jan Verswijveren

.
.

Jan zag de detailversiering van de letters O in Droomboom en stuurde me ook daar enkele foto’s van.
.

Foto: Jan Verswijveren

Foto: Jan Verswijveren

De letters O van het kunstwerk Droomboom, versierd met dreamcatchers


Met dank aan Jan Verswijveren

Tekst: Ingrid van den Bergh
Foto Droomboom: Ingrid van den Bergh
Detailfoto’s en foto gedicht: Jan Verswijveren

.

Over ingridvandenbergh

In mijn blog deel ik graag mijn passies met anderen. Passies op het gebied van schrijven, taal en beeldende kunst. Soms raakt de inhoud aan gevoelens en gedachten van anderen en ontspinnen zich dialogen die mij bij het schrijven niet voor ogen stonden. Ik vind dat boeiend en laat het graag gebeuren.
Dit bericht werd geplaatst in beeldende kunst, Boeken, proza en poëzie, Cultuur, literatuur, poëzie, proza & poëzie en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op Droomboom 2

  1. Bart zegt:

    Een mooie aanvulling!

  2. Lasja zegt:

    mooi ingrid…ik krijg gelijk zin om naar buiten te gaan om te wandelen..

Geef een reactie

