Op springen

.

Naam onbekend

Campanula

Rododendron in knop

Pioenroos in knop

.

Tuin bladert schutblad open
schuchtert omhoog uit de aarde

– kleurloos nog beiert klokjesbloem
naijvert met rododendronknop

pioen bolleboost
moet kleur bekennen

in haar beknopte staat
zij op springen

© Foto’s en dicht: Ingrid van den Bergh
.
Over ingridvandenbergh

In mijn blog deel ik graag mijn passies met anderen. Passies op het gebied van schrijven, taal en beeldende kunst. Soms raakt de inhoud aan gevoelens en gedachten van anderen en ontspinnen zich dialogen die mij bij het schrijven niet voor ogen stonden. Ik vind dat boeiend en laat het graag gebeuren.
Dit bericht werd geplaatst in literatuur. Bookmark de permalink .

14 reacties op Op springen

  1. Dankje, Antoinette, je bent er ook deze keer weer als eerste. Leuk.

  2. Bart zegt:

    Mooie lentebeelden en -woorden, Ingrid!
    Ik vind het prachtig, buiten, op dit moment. Alleen de bermen al…

  3. we zagen ze vandaag, op de snelwegen tussen Brabant en Limburg: hele velden vol margrieten, en boterbloemen, en klaprozen

    allemaal uitgesprongen, dat wel, Bart.

    Nu moet de wind nog luwen, dan is het helemaal genieten.

  4. Goeie afsluiting! Of hartstochtelijk begin…

  5. Johan zegt:

    Nu moet het gebeuren.

  6. Bart zegt:

    Haha, ‘gebietst’, dat is een mooi woord, Ingrid! :-)
    Een tijd niet meer gehoord of gelezen, het klinkt veel leuker dan ‘gepikt’, vind je ook niet?

    • Altijd leuk om te ontdekken als een reaguurder (hoe vind je die???) ook reacties van anderfen leest, Bart.
      Ja, bietsen is een juweeltje. Net als joeksen, dat mijn broer nogal eens gebruikt. Maar hij is dan ook ‘unne joekser’, wat wil zeggen: lid van de Joekskapel. Ergens in Limburg.

  7. Lasja zegt:

    ja! bij mij in de tuin ook zo’n ‘klaar voor de start’…

  8. Annet zegt:

    Het begint met een iris…
    En het kietelt lekker verder
    Knap van de natuur in die droogte…..

Geef een reactie

