De vrouw in de trein

Ontwerp logo: Bart Gladdines

.

Schrijvers bereiden zich voor. Foto: Ingrid van den Bergh

Afgelopen zondag presenteerden de auteurs van Schrijverscafé Oosterhout een estafetteverhaal. Ik kondigde dit optreden al aan in een eerder blog waarbij ik ook de werkwijze van het estafetteverhaal heb toegelicht.
In café de Beurs las iedere schrijver zijn eigen hoofdstuk voor.
.

Schrijver/presentator Tim Stoop. Foto: Jos Broekhoven.

We verhalen over treinreizen – indringende geuren – priesters en kerken – huwelijksbedrog – filmbeelden – boottochten – chemische processen – enge wezens en zo meer.

Joop van Gent in actie. Foto: Jos Broekhoven

Om niet de hele clou van het verhaal weg te geven (er wordt een boekje gemaakt voor wie het zondag niet beluisterde of het nog eens na wil lezen) vertellen we over één van de belangrijkste personages slechts dat dit schepsel over acht ogen en acht poten beschikt.
.

Ingrid in actie. Foto: Jos Broekhoven

De lezer blijft met de vraag zitten of alles zich werkelijk zo heeft afgespeeld als de schrijvers ons willen doen geloven, óf dat een aan lichte waanzin grenzend geestesproduct met de ik-figuur aan de haal is gegaan.

Over enige tijd wordt De vrouw in de trein gebundeld in een boekje dat dan voor eenieder te koop is. Het bedrag is nog niet bekend maar zal ergens uitkomen tussen 2,50 en 3,50 euro, exclusief verpakkings-c.q. verzendkosten.
Als je belangstelling hebt kan je voor de bundel intekenen in de reactieruimte.
.
© Ingrid van den Bergh
Over ingridvandenbergh

In mijn blog deel ik graag mijn passies met anderen. Passies op het gebied van schrijven, taal en beeldende kunst. Soms raakt de inhoud aan gevoelens en gedachten van anderen en ontspinnen zich dialogen die mij bij het schrijven niet voor ogen stonden. Ik vind dat boeiend en laat het graag gebeuren.
Dit bericht werd geplaatst in literatuur, vk-bloggers en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op De vrouw in de trein

  1. assyke zegt:

    het waren teveel bussen en treinen
    anders had ik het graag bijgewoond
    bleek dat er twee oosterhouts bestaan
    waarvan deze ergens in verweggistan:)

  2. Beukmans zegt:

    Oosterhout is idd een beetje ver weg maar door aanschaf van het boekje kan ik toch meegenieten alhoewel niet live ;)
    Voor mij een exemplaar alsjeblieft Ingrid, stuur je de overmaak gegevens even per mail?
    (mail adres staat bij de reactie gegevens).

    Fijne dag!

  3. svara zegt:

    Leuk idee Ingrid om op zo’n manier samen met mensen te schrijven.
    groet je
    de zon breekt hier nu lekker door

  4. assyke, deze zit in het Brabantse. Vandaar voor mij ook altijd veel treinen en bussen als er weer eens iets interessants in Groningen te doen is;-))

    Beukmans, zodra het boekje in druk gaat kan ik je de prijs noemen. We hopen dat het eind mei verschijnt. Ik zet je op het lijstje en stuur je de gegevens t.z.t.
    Bij die gelegenheid zal ik je ook om je adresgegevens vragen.

    svara, hier ook, svara. en het was een grandioze ervaring. Ook de tussentijdfse besprekingen en de aanwijzingen die we elkaar konden geven of ideeën die gaandeweg opkwamen.

  5. Aad Verbaast zegt:

    Op het VKblog waren er ooit ook eens estafette verhalen. Mooie gebeurtenissen!

  6. Ron zegt:

    Mooi initiatief. Cultuur leeft, dat blijkt.

  7. Bart zegt:

    Leuk, zo’n geslaagd estafette-verhaal, Ingrid.
    We hadden, zoals Aad zegt, op het VKblog ook enkele estafette-verhalen, het begon geloof ik met een Bouquet-reeks (waar ik overigens niet aan meegedaan heb).
    Maar de SF estafette, en wat later het Kerstfeuilleton waren ook heel spannend om aan mee te doen!

  8. ik teken in voor de uitgave

  9. Aad, dat meen ik me te herinneren. Deed toen niet mee en heb dus de schade nu ingehaald

    Ron, onze stad wordt weleens een beetje smalend “storp” genoemd (een tussenvorm van dorp en stad) en we zijn blij hier een beetje aan de cultuur bij te dragen met een discipline die doorgaans wat wordt onderbelicht

    Bart, je bent dus een ervaringsdeskundige

    Jan, dankjewel. We leggen t.z.t. een bundel voor je apart en zodra ik de prijs weet zal ik je nader informeren.

    schrijfgroet aan allen, Ingrid

  10. Pingback: Schrijverscafé Oosterhout brengt: De lach van de orchideeënkweker | Schrijfkunst

Geef een reactie

